سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازخوانی پیام امام در پی ترور حضرت آیت الله خامنها ی

ارسال شده توسط در 94/4/6:: 10:40 عصر

6 تیر 1360 در حالی‌که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر به ایراد سخنرانی مشغول بود بر اثر انفجار بمبی که از سوی تروریستهای منافق کار گذاشته شده بود، بشدت مجروح شد. امام فردای آن روز پیامی صادر کرد.

مجله مهر: متن پیام حضرت امام خمینی(ره) در پی ترور آیت‌الله خامنه‌ای بدین شرح است:

بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب حجت‌‌الاسلام آقای حاج سید علی خامنه‌‌ای ـ دامت افاضاته.

خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروهها و اشخاص احمق قرار داده است، و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هر نقشه که کشیدند و هر توطئه که چیدند و هر سخنرانی که کردند ملت فداکار را منسجم‌‌تر و پیوندها را مستحکم‌تر نمود و مصداق «لازال یُؤیّدُ هذا الدّین بالرجل الفاجر»[1]تحقق پیدا کرد.

اینان هر جا سخن گفتند خود را رسواتر کردند و هر چه مقاله نوشتند ملت را بیدارتر نمودند و هر چه شخصیتها را ترور نمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرد? ملت بالاتر بردند. اکنون دشمنان انقلاب با سوءقصد به شما که از سلال? رسول اکرم و خاندان حسین بن علی هستید و جرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار در جبه? جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحن? انقلاب می‌‌باشید، میزان تفکر سیاسی خود و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند.

اینان با سوءقصد به شما عواطف میلیونها انسان متعهد را در سراسر کشور بلکه جهان جریحه‌‌دار نمودند. اینان آنقدر از بینش سیاسی بی‌‌نصیبند که بی‌‌درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت به این جنایات دست زدند، و به کسی سوءقصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین‌‌انداز است.

اینان در این عمل غیرانسانی به جای برانگیختن و رعب، عزم میلیونها مسلمان را مصمم‌‌تر و صفوف آنان را فشرده‌‌تر نمودند.

آیا با این اعمال وحشیانه و جرایم ناشیانه وقت آن نرسیده است که جوانان عزیز فریب خورده از دام خیانت اینان رها شوند و پدران و مادران، جوانان عزیز خود را فدای امیال جنایتکاران نکنند و آنان را از شرکت در جنایات آنان برحذر دارند؟ آیا نمی‌دانند که دست‌‌زدن به این جنایات، جوانان آنان را به تباهی کشیده و جان آنان به دنبال خودخواهی مشتی تبهکار از دست می‌رود؟

ما در پیشگاه خداوند متعال و ولی بر حق او حضرت بقیة‌اللّه‌ ـ ارواحنا فداه ـ افتخار می‌کنیم به سربازانی در جبهه و در پشت جبهه که شب‌ها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حق تعالی به سر می‌‌برند.

من به شما خامنه‌‌ای عزیز، تبریک می‌گویم که در جبهه‌‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌ و برکاته.

روح‌‌اللّه‌ الموسوی الخمینی

1- مسند احمد، ج 2، ص 309؛ کنزالعمال، ج 1، ص 45، ح 115.


جدیدترین کتاب پیرامون زندگی رهبر انقلاب

ارسال شده توسط در 94/2/22:: 9:41 عصر

جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده تاریخ زندگی امام خمینی(ره) می‌گوید که ماکت آخرین اثرش با نام «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (1318 تا امروز)» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.
 
فارس: جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده دایرةالمعارف‌های مصور تاریخ جنگ ایران و عراق و تاریخ زندگی امام خمینی در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: آخرین کتابش با نام روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (1318 تا امروز) در آینده‌ای نزدیک روانه بازار نشر می‌‌شود.

او که توانست در آخرین روزهای سال 93 با کتاب «دایرةالمعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق» برگزیده بخش مرجع‌نگاری سه‌سالانه کتاب دفاع مقدس باشد، گفت که کتاب جدیدش همچون دو اثر پیشین در نشر سایان (ناشر برگزیده سال گذشته) منتشر می‌شود.
شیرعلی‌نیا گفت: این کتاب روایتی از 75 سال زندگی رهبر معظم انقلاب است، روایتی از روزهای کودکی و مدرسه، روزهای مبارزه تا پیروزی انقلاب، از سال‌های پرمخاطره دهه شصت، دوران ریاست‌جمهوری و سال‌های جنگ، از 25 سال رهبری از دولت سازندگی تا دولت اصلاحات و پس از آن تا امروز. روایتی از حوادث داخلی، منطقه ا‌ی و بین‌المللی، آمیزه‌ای از سیاست، تاریخ، اجتماع و فرهنگ.
نویسنده کتاب «بحران بالا می‌گیرد» تأکید کرد: تلاش بسیاری انجام داده‌اند تا ثمره حدود چهار سال تلاش تیمی 15 نفره به نمایشگاه کتاب امسال برسد اما این کتاب که در حال آماده‌سازی نهایی است به نمایشگاه نرسیده. ادامه مطلب...

توصیه های رهبرانقلاب برای ماه رجب

ارسال شده توسط در 94/2/1:: 11:41 صبح

سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:

* لازم میدانم برادران و خواهران عزیز را، مخصوصاً جوانها را توجه بدهم به اهمیت ماه رجب. از این مناسبتها و از این خصوصیاتِ مربوط به ایام و شهور نمیشود به‌آسانى صرفنظر کرد. بزرگان و اهل معنا و اهل  سلوک، ماه رجب را مقدمه‌ى ماه رمضان دانسته‌اند. ماه رجب، ماه شعبان، یک آمادگاهى است براى اینکه انسان در ماه مبارک رمضان - که ماه ضیافت الهى است - بتواند با آمادگى وارد شود. آمادگى به چیست؟ در درجه‌ى اول، آمادگى به توجه و حضور قلب است؛ خود را در محضر علم الهى دانستن، در محضر خدا دانستن - «سبحان من احصى کلّ شى‌ء علمه»(1) - همه‌ى حالات خود را، حرکات خود را، نیّات خود را، خطورات قلبى خود را در معرض و محضر علم الهى دانستن؛ در درجه‌ى اول، این مهم است؛ و اگر این حاصل شد، آن وقت توجه ما به کارهایمان، به حرفهایمان، به رفت‌وآمدهایمان، به سکوتمان، به گفتنمان، بیشتر خواهد شد؛ توجه میکنیم که چه میگوئیم، کجا میرویم، چه اقدامى میکنیم، علیه چه‌کسى حرف میزنیم، به نفع چه‌کسى حرف میزنیم. وقتى انسان خود را در محضر الهى دانست، بیشتر متوجه کارها و حرکات و رفتار خود میشود. عمده‌ى اشکالات ما به خاطر غفلتى است که از رفتار و اعمالِ خودمان میکنیم. وقتى انسان از حال غفلت خارج شود، توجه کند که دارد دیده میشود، محاسبه میشود - «انّا کنّا نستنسخ ما کنتم تعملون»(2) - همه‌ى حرکات او، کارهاى او در محضر پروردگار است، طبعاً مراعات میکند. با این حالت، با یک طهارتى، با یک نزاهت و پاکیزگى‌اى، انسان وارد ماه رمضان شود - «شستشوئى کن و آنگه به خرابات خرام»؛ شستشوکرده وارد ماه رمضان شود - آن وقت در محضر ضیافت الهى حداکثر بهره را خواهد برد. ماه رجب را با این چشم نگاه کنید.
دیدار اقشار مختلف مردم 1392/2/25

زهد عملی نه شعار و ...

ارسال شده توسط در 94/1/11:: 12:27 صبح

دستور رهبر انقلاب برای اصلاح متن خوشامدگویی مهمانداران هواپیما

رهبر معظم انقلاب در سفر اخیر خود به مشهد مقدس با پرواز عادی تهران مشهد اقدام به مسافرت نمودند.
به گزارش رجانیوز، هنگامی که مهماندار هواپیمای مسافربری پرواز عادی تهران مشهد در خوشامدگویی ابتدایی به مسافران به سبک معمول برای شادی روح امام و شهدا دعا و سلامتی رهبر انقلاب را آرزو کرد، رهبر انقلاب نیز که مسافر این پرواز بودند با شنیدن این خوشامدگویی از بخش آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب ناراحت شدند و دستور حذف سریع این بخش از متن خوشامدگویی مهمانداران توسط مسوولان مربوط را صادر کردند.

مردم آمریکا میگویند آقای خامنه ای به ما اهمیت میدهد

ارسال شده توسط در 93/11/25:: 11:17 عصر
من هیچ رهبر سیاسی دیگری را در جهان سراغ ندارم که مستقیماً با جوانان صحبت کند. هیچ رهبر سیاسی را در جهان نمی‌شناسم که با صحبت مستقیم با جوانان سعی کند ارتباط واقعی با جوانان داشته باشد.
به گزارش ادیان نیوز، دکتر «رندی شورت» از فعالان اصلی حقوق بشر آمریکا و از منتقدان جدی سیاست‌های استعماری آمریکا در جهان نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به قشر جوان اروپا و آمریکای شمالی را نشان از هوش، خرد و محبت ایشان دانست و گفت: من هیچ رهبر سیاسی دیگری را در جهان سراغ ندارم که مستقیماً با جوانان صحبت کند. هیچ رهبر سیاسی را در جهان نمی‌شناسم که با صحبت مستقیم با جوانان سعی کند ارتباط واقعی با جوانان داشته باشد.

وی افزود: رهبر ایران با مهربانی بسیار خطاب به جوانان سخن گفته و ادامه داد این نامه در نظر وی بسیار با ارزش است و تاکید کرد که اگر قشر جوان به این فکر کند که یک مقام سیاسی با این جایگاه وقت گذاشته و برایشان نامه نوشته، می‌بیند که خیلی با ارزش است. ادامه مطلب...

جوانان آمریکای لاتین: قلب ما همواره با سیدعلی خامنه ای است

ارسال شده توسط در 93/11/21:: 10:7 صبح

جوانان آمریکای لاتین: قلب ما همواره با سیدعلی خامنه‌ای است

یکی از جوانان آمریکای لاتین گفت: امروز خداوند سیدعلی خامنه‌ای را به ما داده و ما اعلام می‌کنیم او در این راه تنها نیست، بلکه قلب جوانان آمریکای لاتین همیشه با او خواهد بود، زیرا راهش راه خدا و پیامبر(ص) است.
ادامه مطلب...

کشیش ضدصهیونیست:نامه آیت الله خامنه ا ی پدرانه بود

ارسال شده توسط در 93/11/6:: 10:59 عصر

فارس- کشیش فعال ضدصهیونیست استرالیایی با بیان اینکه لحن نامه آیت‌الله خامنه‌ای پدرانه و غیرتقابلی بود، گفت: بدون در نظر گرفتن مطالب عالی نامه، لحن نامه می‌تواند در ارائه چهره انسانی از ایرانیان و مسلمانان در ذهن جوانان غرب تاثیرگذار باشد.

«پدر دیوید اسمیت» از کشیش‌های مطرح استرالیایی است که کلیسای او محل رفت و آمد آزادگانی است که از ظلم جریان‌های صهیونیستی نالان هستند و همین باعث شده تا بارها کلیسای او مورد حمله صهیونیست‌ها قرار بگیرد. ادامه مطلب...

نظر آیتالله نوری همدانی درباره نامه رهبر انقلاب

ارسال شده توسط در 93/11/6:: 10:57 عصر

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب نگرش جوانان اروپا به اسلام را تغییر می‌دهد، گفت: دشمنان درصدد اسلام هراسی هستند بنابراین جوانان غربی نباید به داعش به‌عنوان نماد اسلام نگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با دانش آموختگان علوم انتظامی و پلیس زن که در دوره‌های بصیرت شرکت کرده بودند، با اشاره به اهمیت تدبر درباره انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب ما هدیه الهی است که برای پی‌بردن به عمق این انقلاب شکوهمند باید به آثار و برکات انقلاب توجه ویژه داشت. ادامه مطلب...

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی (1393/11/0

ارسال شده توسط در 93/11/6:: 10:56 عصر

در پی حوادث اخیر فرانسه و انتشار تصاویر توهین آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی، و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی مقامات و رسانه‌های غربی، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نامه مهمی خطاب به جوانان در اروپا و امریکای شمالی مرقوم کردند. این نامه به زبان انگلیسی منتشر شد و متن ترجمه فارسی آن به شرح زیر است:

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم

به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً ? ?ا شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند. ادامه مطلب...

هفت خاطرهی رهبر انقلاب از دوران دفاع مقدس

ارسال شده توسط در 93/7/4:: 7:19 صبح

به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR هفت خاطره‌ی رهبر انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس را منتشر می‌کند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif زنی که تمام هستی‌اش را به جبهه فرستاده بود
خطبه‌های نماز جمعه 1366/8/29

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif الله اکبر میرزا جواد‌آقا تهرانی پای خمپاره‌انداز
بیانات در تاریخ 1366/8/26
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif عملیات شناسایی با شهید چمران
بیانات در تاریخ 1360/10/16


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif امداد غیبی یعنی یک تیپ مقابل دو لشگر
بیانات در تاریخ 1361/1/10
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif به امام بگویید پسرم فدای شما فیلم
بیانات در حسینیه‌ی «عاشقان کربلا» در ساری 1374/07/22

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/27709/03.jpg

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif روزهای غمگین خرمشهر و آبادان
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif به توصیه‌ی امام عمل کردم و وصیت‌نامه‌ها را خواندم...

ا بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه 1370/06/27

<      1   2   3   4      >