آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب نگرش جوانان اروپا به اسلام را تغییر می‌دهد، گفت: دشمنان درصدد اسلام هراسی هستند بنابراین جوانان غربی نباید به داعش به‌عنوان نماد اسلام نگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با دانش آموختگان علوم انتظامی و پلیس زن که در دوره‌های بصیرت شرکت کرده بودند، با اشاره به اهمیت تدبر درباره انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب ما هدیه الهی است که برای پی‌بردن به عمق این انقلاب شکوهمند باید به آثار و برکات انقلاب توجه ویژه داشت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه هفت سوره ابراهیم افزود: خداوند می‌فرماید که اگر شاکر نعمت‌ها باشید خداوند نعمت‌های شمارا افزایش می‌دهد و اگر کفران نعمت کنید، بی‌تردید خداوند عذاب شدیدی برای شما در نظر دارد.

وی با اشاره به اهمیت حکومت اسلامی و همراهی آن با ولایت تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) سعی داشتند تا مردم را متوجه حکومت اسلامی کنند و امیرالمؤمنین(ع) نیز نخستین ولی تعیین‌شده از سوی رسول اکرم(ص) برای مردم است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به افرادی که می‌توانند بر مردم حکومت کنند، عنوان کرد: در جامعه اسلامی تنها افرادی توانایی حکومت بر مردم را داشته که دارای روحیه الهی باشند زیرا حکومت بر مردم جنبه الهی دارد و در این راستا نیز می‌توان به حکومت الهی ابراهیم(ع) و موسی(ع) بر مردم اشاره داشت.

وی با اشاره به دوران غیبت امام عصر(عج) تأکید کرد: در این شرایط فردی باید بر مردم ولایت داشته باشد که تقوای الهی را پیشه کند و از نظر عدالت نیز در راه معصومان قدم بردارد تا جامعه به پیشرفت‌های اساسی برسد.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه گفت: حاکم جامعه اسلامی در درجه اول باید مدیر و مدبر باشد تا در اداره کشور با بحران مواجه نشود، باید شجاع باشد تا بتواند جامعه دینی را از خطرات نجات دهد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: ولایت و حکومت همیشه باید همراه و توأم با یکدیگر باشند اما پس از شهادت حضرت علی(ع) افراد کاخ‌نشین با به دست گرفتن حکومت جامعه را به تباهی کشاندند و این روند تا زمان پهلوی ادامه داشت؛ این در حالی بود که امام خمینی(ره) ولایت الهی را به جامعه برگرداندند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا تصریح کرد: دشمنان درصدد اسلام هراسی هستند بنابراین جوانان غربی نباید به داعش به‌عنوان نماد اسلام نگاه کنند زیرا حرکت‌های تروریستی همسو با دین اسلام نیست و نامه رهبر معظم انقلاب در تفکرات جوانان اثرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی زنان با زبان فارسی و عربی عنوان کرد: در صورت تسلط به صرف و نحو است که می‌توانیم با مفاهیم بلند قرآن و نهج‌البلاغه آشنا شویم، زیرا در دیوان اشعار شاعران گذشته نیز دیدگاه مطلوبی نسبت به زن وجود نداشته است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به انقلاب اسلامی به‌عنوان الگوی بیداری اسلامی در منطقه گفت: اگرچه دیکتاتور و فرعون مصر از زندان آزاد شد اما این نکته نمی‌تواند آتش انقلاب را در منطقه خاموش کند و ما در حال حاضر شاهد قیام‌های انقلابی مردم یمن هستیم.

وی در پایان این دیدار به بانوان حاضر در مجلس یک جلد از تألیفات خود را با عنوان «جایگاه بانوان در اسلام» تقدیم کرد.