سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینفوگرافیک/ پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی

ارسال شده توسط در 93/1/9:: 3:20 عصر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1393 هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز ، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام‌گذاری کردند.


بزرگنمایی تصویر 


توصیه های رهبر انقلاب در خصوص محافل عزاداری

ارسال شده توسط در 92/12/23:: 8:8 صبح

رهبر انقلاب در جمع هیئت رزمندگان اسلام فرمودند: چقدر خوب است که در محافل هیئتها، به مسئله‌‌ى قرآن – قرآن‌‌خوانى و معارف قرآنى – اهتمام ورزیده بشود؛ چقدر خوب است که در این نوحه‌‌خوانى‌‌ها مضامین اسلامى، مضامین انقلابى، مضامین قرآنى گنجانده بشود؛ یک وقت هست که سینه میزنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً میگویند «حسین واى»، خب این یک کارى است امّا هیچ فایده‌‌اى ندارد و هیچ چیزى از «حسین واى» انسان نمیفهمد و یاد نمیگیرد. 

یک وقت هست که شما در همین مطلبى که [عزادار] تکرار میکند و حرفى که [با آن] سینه میزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، یک مسئله‌‌ى روز، یک مسئله‌‌ى انقلابى، یک مسئله‌‌ى اسلامى، یک معرفت قرآنى را میگنجانید؛ او وقتى تکرار میکند، در ذهن او ملکه میشود؛ این خیلى باارزش است، کارى است که هیچ‌‌کس دیگر غیر از شما نمیتواند این کار را بکند؛ یعنى هیچ رسانه‌‌اى واقعاً قادر نیست که این‌‌جور معارف الهى را با جسم و جان و فکر و روح و احساس و عقل و مانند اینها آمیخته کند. لذا کار کار مهمّى است، کار بزرگى است و امیدواریم که ان‌‌شاءالله خداى متعال بهتان توفیق بدهد و شما را مأجور بدارد که بتوانید به بهترین وجهى ان‌‌شاءالله این کار را پیش ببرید.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

 


25توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان

ارسال شده توسط در 92/9/17:: 8:14 صبح

پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir در این محصول، به مرور توصیه‌های مطرح‌شده در دیدار اخیر دانشجویان که روز شانزدهم مردادماه سال جاری برگزار شد، پرداخته است.


20 جمله کلیدی رهبرانقلاب درباره دفاع مقدس

ارسال شده توسط در 92/7/8:: 8:15 عصر

من مشتاقم که جوان‌های ما قصه‌ی جنگ تحمیلی هشت ساله را بدانند که چه بود.

  این را بارها گفته‌ایم؛ افراد هم گفته‌اند و تشریح کرده‌اند؛ اما یک نگاه کلان به این هشت سال، با اطلاع از جزئیاتی که وجود داشته است، خیلی برای برنامه‌ریزی آینده‌ی جوان در روزگار ما مهم است. 1387/08/08
ادامه مطلب...

خاطره ای از حضور فرزندان آقا در جبهه ها

ارسال شده توسط در 92/7/3:: 9:52 عصر

 پایگاه 598: چندی پیش در حاشیه فعالیت ستاد برگزاری شهدای روحانی گفتگویی را با سردار محمد کوثری فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(صلوات الله علیه و آله) و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی داشتیم که در این مصاحبه سردار کوثری به نکات زیبایی از حضور بی سروصدای فرزندان مقام معظم رهبری در جبهه های نبرد اشاره نمودند که بخشی از این گفتگو در ادامه می آید.

سردار کوثری در حین بیان خاطرات حضور روحانیون و علما در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاه مقدس با اشاره به حضور فرزندان رهبر انقلاب در جبهه های نبرد این چنین روایت نمودند: آقا مجتبی در عملیات کربلای 1 در مهران در تیر ماه 65 حضور داشت. ما نمی‌دانستیم که ایشان به لشکر آمده است؛ چون با فامیلی دیگری آمده بود تا شناسایی نشود. موقعی که ایشان در گردان حبیب بود ما برای نظارت بر خط و برای اینکه ببینیم در خط چه وضعی است به آن‌جا رفتیم.
 
موقعی که من آن‌جا حضور پیدا کردم دیدم فرمانده گردانش می‌گوید که این بسیجی را می‌شناسی؟ گفتم: نه. دیدم همه سر و صورت او خاکی است. داشت جعبه مهمات را جابه‌جا می‌کرد، یک جوان بسیار لاغری بود که لباس به تن او گریه می‌کرد؛ یعنی این‌قدر لاغر بود. در نهایت، من چون 20 یا 30 متر با ایشان فاصله داشتم نشناختم و فرمانده گردانش، او را معرفی کرد. آقا مجتبی در گردان بود، در عملیات کربلای 1 هم بود و در نهایت ما هم متوجه نشدیم که چه موقع تسویه کرد و رفت.
 
اخوی بزرگ‌تر ایشان، آقا مصطفی هم همین‌طور آمدند؛ ولی خوب ادامه مطلب...

سبک زندگی دینی مقلدان حضرت آیت الله خامنه ای چگونه باید باشد؟

ارسال شده توسط در 92/5/31:: 11:46 صبح
سبک زندگی دینی مقلدان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چگونه باید باشد؟/ نظرات فقهی رهبر انقلاب که کمتر دیده شده است

رجانیوز - گروه اندیشه: تبیین بایدها و نبایدهای "سبک زندگی" در جامعه ایرانی از جمله موضوعاتی است که پس از تشریح ضرورت‌های آن توسط  رهبر انقلاب در خراسان شمالی بیشتر مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 

به گزارش رجانیوز، پایه تشکیل "سبک زندگی" در جامعه مسلمان ایران عمل به دستور العمل‌های تشریع شده دین مبین اسلام و مذهب تشییع است.  عمل به "احکام شرعی" که علمای دین از متون اسلامی استنباط کرده و در قالب رساله و استفتائات به بیان آن می‌پردازند، مقدمه لازم در سبک زندگی اسلامی است که دیگر بایسته‌های فرهنگی بر آن بنا نهاده می‌شود. 

روشن است که نمی‌شود دم از سبک زندگی اسلامی زد اما بی‌خیال احکام شرعی اسلام، خصوصا احکام اجتماعی آن شد یا آنها را تنها در بایگانی رساله‌های عملیه و کتاب‌های احکام نگه داشت. چندی پیش نظرات فقهی جدیدی از رهبر انقلاب منتشر شد که محور برخی از آن مسائل فرهنگی و اجتماعی بود که اگرچه عمل به آن بر مقلدین حضرت آیت الله خامنه‌ای واجب است بلکه می‌تواند محور سبک زندگی اسلامی در بخش‌‌های مختلف زندگی انسان باشد.

رجانیوز نظر به اهمیت مسائل مطرح شده که بسیاری از آن مورد ابتلای جامعه امروز ماست، تعدادی از نظرات فقهی رهبر انقلاب را در ادامه منتشر می‌کند.

 


تعریف غیبت
429.
غیبت آن است که پشت سر مسلمان عیب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود، مشروط به اینکه به قصد تنقیص باشد، یا در نزد عرف تنقیص به‌حساب آید.

اذن غیبت شونده به غیبت از او
430.
اذن غیبت‌شونده در غیبت کردن او اعتبارى ندارد و در این صورت نیز غیبت او جایز نیست.

ذکر ظلم بعضى از مسئولین
431.
گزارش دادن ظلم مسئولین به مراکز و مراجع مسئول براى پیگیرى و تعقیب، بعد از تحقیق و اطمینان نسبت به آن اشکال ندارد و حتّى اگر از مقدمات نهى از منکر محسوب شود واجب مى‌‏گردد، ولى بیان آن در برابر مردم وجهى ندارد، بلکه اگر موجب فتنه و فساد و تضعیف دولت اسلامى‏ شود حرام است.

قطع رحم
432.
قطع رحم، حرام است ولى صله‌ى رحم منحصر در دید و بازدید نیست بلکه از طرق دیگر مانند تلفن، نامه و امثال آن نیز محقّق مى‌شود.

قطع رحم با خویشاوند معصیت‌کار 
433.
قطع رحم با خویشاوند معصیت‌کار جایز نیست مگر اینکه احتمال داده شود که ترک معاشرت با او موقتاً موجب خوددارى او از گناه مى‌‌شود که در این صورت به عنوان نهى از منکر، قطع رحم واجب مى‌‌گردد
ادامه مطلب...

مبارک باد

ارسال شده توسط در 92/4/24:: 7:54 عصر


او تولد یافت جانبازی کند                              میهنم ایران سرافرازی کند

او تولد یافت تا رهبر شود                              ما همه عشاق ، او دلبر شود

او تولد یافت گردد نور عین                           برترین آقا پس از پیر خمین

ما همه عمار، او باشد ولی                            جان ما قربان تو سید علی 



پخش احادیث اخلاقی با شرح رهبرانقلاب

ارسال شده توسط در 92/4/23:: 11:58 صبح

پخش احادیث اخلاقی با شرح رهبرانقلاب از شبکه1

احادیث اخلاقی با شرح حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اولین بار و بمناسبت ماه مبارک رمضان به روی آنتن صداوسیما می‌رود.
به گزارش رجانیوز، پخش این احادیث هر روز در قالب برنامه «عطر ماندگار» قبل از بخش خبری ساعت 14 سیما انجام و در برنامه سحرگاهی شبکه یک سیما نیز بازپخش خواهد شد. همچنین شبکه رادیویی قرآن نیز این مجموعه ارزشمند را در کنداکتور پخش قرار داده است.
احادیث گنجانده شده در این مجموعه با مضامین اخلاقی و اجتماعی و قابل استفاده برای عموم جامعه است و شرح حضرت آیت الله خامنه‌ای بر احادیث نیز حاوی نکات بدیع، کاربردی و حکیمانه است.
 قالب هنری برنامه و موسیقی زیبای انتخاب شده برای آن نیز بر گیرایی و جذابیت اثر افزوده است.
پخش احادیث اخلاقی با شرح حضرت آیت الله خامنه‌ای از رسانه ملی بنا به درخواست‌های پر شمار مخاطبان، برای اولین بار و بمناسبت ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

در ضمن صوت و فیلم بیان و شرح احادیث اخلاقی توسط رهبر معظم انقلاب بر روی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری به آدرس leader.ir قرار گرفت.


برشی از کتاب «حافظ هفت» به مناسبت سالروز ترور رهبر معظم انقلاب

ارسال شده توسط در 92/4/9:: 12:15 عصر

برشی از کتاب «حافظ هفت» به مناسبت سالروز ترور رهبر معظم انقلاب
سوت‎بلندگو؛ وسیله نجات آقاسیدعلی/ وقتی دکترها ناامید،دست از کارکشیدند

ششم تیرماه، سالروز ترور نافرجام آیت الله سید علی خامنه‌ای است. به همین مناسبت بخشی از کتاب «حافظ هفت» که در اینباره است را در زیر می‌خوانید. این کتاب را اکبر صحرایی در قالب رمان و درباره سفر رهبر انقلاب به استان فارس نوشته است. صفحات 408 تا 415 این کتاب روایتی نو و با زاویه دیدی جدید از ماجرای ششم تیر دارد. خواندن این متن حتما راز انتخاب عنوان حافظ هفت برای این کتاب را هم برای شما بر ملا خواهد کرد.
نیم ساعت زودتر از اذان ظهر، همراه خلبان عباس بابایی، به مسجد ابوذر تهران می‌رسی و گوشه‌ی شبستان گفت‌وگو در مورد جنگ را با او شروع می‌کنی تا وقت نماز.

نماز تمام می‌شود. طبق روال روزهای شنبه، برای سخنرانی پشت تریبون مسجد قرار می‌گیری. بعد از سخنرانی، نمازگزارها و معدودی که به نظر می‌رسد از قبل سازماندهی شده‌اند، پرسش خود را ابتدا شخصی مطرح می‌کنند:

- شنیدیم داماد شما پول‌دار است...

- خدای متعال نه به ما دختر داده و نه داماد... ادامه مطلب...

فرم انتخاب اصلح 2

ارسال شده توسط در 92/3/18:: 9:28 صبح

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری: "به اصلح برسید، اصلح را انتخاب کنید. اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رای بیندازید."

 

""فرم انتخاب اصلح" انتخابات ریاست جمهوری براساس ملاک های ارائه شده مقام معظم رهبری مدظله العالی

** توجه : کاربران محترم توجه داشته باشند این فرم فقط یکبار قابل ارسال است لذا در تکمیل آن دقت لازم را اعمال فرمایند.


   1   2   3      >