سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب محل سکونت رهبر انقلاب

ارسال شده توسط در 92/10/3:: 7:54 صبح

 مقام معظم رهبری به‌علت تعلق اردوگاه شهید باهنر به ‌آموزش و پرورش و دانش‌آموزان،این مکان را برای اقامت خود انتخاب نکردند.

به گزارش عرش ، علی اکبر ناطق نوری، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در کتاب خاطرات خود در مورد انتخاب محل سکونت مقام معظم می‌نویسد: یکی از مباحثی که در آغاز مسئولیت جدید ایشان قابل توجه بود، بحث امکان استقرار مقام‌معظم رهبری بود. پیشنهاد بعضی‌ها این بود که آقا به‌جماران تشریف ببرند و از همان تشکیلات و امکاناتی که حضرت امام داشتند، استفاده کنند.
 
رئیس سابق مجلس می‌گوید: من خودم به‌چند دلیل معتقد بودم که ایشان به‌جماران یا منظریه تشریف ببرند. یکی‌به لحاظ امنیتی بود، زیرا در تمام دوران جنگ، شهر تهران را به راحتی بمباران و موشک باران می‌شد، اما جماران پای کوه قرار داشت، لذا پرواز و مانور در آنجا خیلی سخت بود.
 
دوم این‌که چون رهبری علی‌الدوام و شب و روز در محل سکونت‎‌شان هستند، از نظر آب‌و‌هوایی هم باید جای مناسبی فراهم شود. البته آقا به‌جهت عاطفی و احترام نسبت به‌امام و احمد‌آقا، جماران را نپذیرفتند.
 
همچنین اردوگاه شهید باهنر در منظریه تهران را قبول نکردند و فرمودند: اولا این قدر بالا و دور از مردم نمی‌خواهم بروم. ثانیا آموزش‌و‌پرورش و فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌همین اردوگاه خوش است، من راضی نیستم که حالا این را بگیرم.

ماجرای ترور رهبر انقلاب از زبان وزیر بهداری جنگ

ارسال شده توسط در 92/4/5:: 10:30 عصر

هادی منافی،‌ وزیر بهداری دولت شهید رجایی می‌گوید:  روزی که وزیر شدم،‌جنگ شروع شد، هر روز بحران و درگیری داشتیم و روزهای سختی را سپری کردیم. با او درباره یکی از این روزهای سخت یعنی 6تیر 1360که حادثه ترور مقام معظم رهبری رخ داد به گفت‌و‌گو نشستیم:

ادامه مطلب 

 


خاطره محسن رضایی از نقش آیت الله خامنه ای در مدیریت جنگ

ارسال شده توسط در 90/7/5:: 9:27 عصر

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس از نقش فرماندهی رهبر معظم انقلاب در آن دوران روایتی شنیدنی مطرح کرده است.

در مدتی که ایشان فرماندهی جنگ را به‌عهده گرفتند از توانایی بسیار بیشتری نسبت به دیگران برخوردار بودند و انسجام بیشتری بین سپاه و ارتش بوجود آوردند. ادامه مطلب...

ترور آیت الله خامنه ای در ششم تیرماه 1360

ارسال شده توسط در 90/4/9:: 12:43 عصر

یک لحظه به ذهنم آمد که ایشان شهید شد/سَر خُمِ مِی‌سلامت شکند اگر سبویی
گروه تاریخ- رضا اکبری: ترور آیت الله خامنه ای در ششم تیرماه 1360 در مسجد ابوذر تهران صورت گرفت اما این اولین مرتبه ای نبود که دشمنان قصد ترور ایشان را داشتند. محافظ ایشان چند نمونه از شیطنت های قبلی دشمن را این گونه روایت می کند: « به نظر من اینها قبل از آن تاریخ به ترور به عنوان یک راه حل فکر کرده بودند و از همین بابت هم بسیاری از عوامل و وابستگان به خود را به دستگاههای مهم نظام نفوذ داده بودند. در مورد آقا هم اینها قبل از اینکه به صورت رسمی از سوی نظام طرد شوند، به شکل مخفی و مرموز، به فکر ترورایشان بودند. مثلاً به دفعات پیش می آمد که در مسیر تردد ایشان به سوی نمازجمعه بمب می گذاشتند اما هر بار با لطف الهی و به شکلی غیرمنتظره توطئه آنها بی اثر می شد. ادامه مطلب...

خاطرات رهبر انقلاب از روزهای اوج انقلاب

ارسال شده توسط در 89/11/21:: 11:17 عصر

ناگفته‌ای در مورد نحوه اطلاع از نظر امام در مورد ملاقات با بختیار/ همان کنار خیابان سجده‌ی شکر کردم

روزهای اوج انقلاب در بهمن 57 و قله آن در دهه ی فجر، برای تمامی افرادی که آنروزها را درک کرده اند سرشار از خاطرات و یادهای شورانگیز است.  البته کسی که خود در بطن و عمق حوادث و جریانات حضور داشته به صورت طبیعی خاطرات بیشتری خواهد داشت. حال، اگر این شخص کسی مانند رهبر فرزانه ی انقلابف حضرت آیت الله  العظمی خامنه ای باشد، تبعاً آن خاطرات جذاب تر و خواندنی تر خواهد بود. در آستانهی سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ما نیز به مطالب نقل شده از حضرت آقا رجوع کرده ایم و از میان خیل خاطرات ایشان، چند خاطره را که حال و هوا آن روزها را از دریچه ی دیده بصیر ایشان نشان می دهد، تقدیم می کنیم:
خاطره ای که تا به حال کسی نگفته! ادامه مطلب...

لقب مقام معظم رهبری + سند

ارسال شده توسط در 89/11/6:: 11:17 صبح

در روایات وارده از ائمه معصومین علیهم السلام بر انتخاب کُنیه و لقب برای فرزند از سوی والدین تأکید شده اما القاب معمولاً نه از سوی والدین یا خود شخص، بلکه از سوی دیگران و بر اساس صفات و ویژگی های هر فرد، تعیین می شود.


 مقام معظم رهبری بنا بر سنت حسنه اسلامی، لقبی دارند که از آن در برخی مکاتبات شخصی و دوستانه استفاده کرده اند.
بر این اساس، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای، از دوره نوجوانی در مکاتبات شخصی و دوستانه خود، از لقب "ضیاء الدین" استفاده می کرده اند که به معنای "روشنایی دین" است.
برای نمونه، ایشان در عکسی که در سال 1335 به حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی به یادگار داده اند از این لقب برای امضای پای عکس خود استفاده کرده اند.

آیت الله خامنه ای
متن دست نوشته ایشان بر روی این عکس به این شرح است:

«هو العزیز

این عکس ناقابل را به رفیق مکرم و برادر معظم، جناب آقای آقا سید هادی خسروشاهی تقدیم می‎نمایم تا از خاطر عاطر محو نشوم.

احقر ضیاءالدین حسینی خامنه‎ای» ادامه مطلب و تلخص ایشان

آقای خامنه ای، قبول باشه!

ارسال شده توسط در 89/10/30:: 9:45 عصر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نماز جمعه تهران را اقامه می کردند.

نماز جمعه ایت الله خامنه ای در اوایل انقلاب
منبع

آقا در مشهد

ارسال شده توسط در 89/8/28:: 5:38 عصر

این عکس مربوط به تعویض ضریح و مضجع مبارک امام رضا(ع) در اسفند سال 79 است. که در آن آیت الله آقا مجتبی تهرانی (اولین نفر سمت راست آقا) آیت الله حاج آقا خوشوقت (سمت راست آقا مجتبی)و آیت الله سید محسن خرازی (سمت چپ آقا) دیده می شوند. آیت الله تهرانی و آیت الله خوشوقت به دعوت آقا در این مراسم شرکت کردند.


ناگفته هایی از خاطرات طلبگی و اجتهاد امام خامنه ای در سن 20 سالگ

ارسال شده توسط در 89/8/27:: 8:17 صبح

محمد مهدی اسلامی: سفر امام خامنه‌ای به قم، یک جنبه تاریخی نیز دارد. یادآور دوره کوتاه اما پر ثمر حضور ایشان در قم در دوران طلبگی است. دوره‌ای که مسبب آشنایی امام با ایشان شد و همین آشنایی زمینه‌ساز دعوت ایشان از مشهد به شورای انقلاب و سرآغاز حوادث پس از آن شد.
مقام معظم رهبری از کودکی درس طلبگی را در مشهد آغاز کرده بودند و بخش عمده تحصیل و تدریس ایشان به مشهد باز می‌گردد. دوره‌ای قبل از هجرت و دوره‌ای پس از بازگشت.
ادامه مطلب...

تبرک جستن به چفیه آقا

ارسال شده توسط در 89/8/27:: 7:41 صبح


هنگامی که سید احمد صابونچی امام جمعه حسینیه اهل بیت اکراین خدمت مقام معظم رهبری رسید، به نشانه تبرک از ایشان درخواست کرد
تا چفیه‌شان را به یادگار داشته باشد که مقام معظم رهبری نیز چفیه خود را به ایشان هدیه کردند.
 امام جمعه حسینیه اهل بیت اکراین پس از گرفتن هدیه به خبرنگار ما گفت: در علم ثابت شده که اجسام متأثر از افراد هستند و اینها خرافات نیست؛
 چرا که ما حتی در قرآن داریم که پیراهن حضرت یوسف شفابخش چشمان حضرت یعقوب شد.