سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنوز همه ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله خامنه ای را درک نکرده ایم

ارسال شده توسط در 92/10/12:: 12:24 عصر

 

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در همایش حماسه 9 دی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد مطالبی را اظهار داشتند: 

وی با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه 88 تصریح کرد: بیش از 40 سال است که ایشان را می‌شناسم ولی اعتراف می‌کنم که هنوز همه ابعاد شخصیتی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را درک نکرده‌ایم؛ ایشان برکتی عظیم هستند که نصیب ملت ایران شده‌اند و من هر روز بیشتر معتقد می‌شوم که نظیر رهبری را در عالم نمی‌توان پیدا کرد

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در تدبیر خود برخوردی حکیمانه، مهربانانه و مدبرانه داشتند و بارها معترضان را دعوت کرد که به طور قانونی به مشکلات بپردازند و اگر هم اشتباهی کرده‌اند بازگردند و در همه این مراحل سعه صدر داشتند ولی آنها گوش فرا ندادند و در نهایت هم تدبیر ایشان سبب برچیده شدن فتنه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر از سال‌ها پیش تسبیح به دست می‌گرفتیم و تنها به دلیل نعمت وجود ایشان خدا را شکر می‌کردیم حق شکر را به جا نیاورده‌ایم.

 

 

 


شعری که شاعر عرب درباره رهبری سرود

ارسال شده توسط در 92/7/17:: 11:8 صبح

یکی از بزرگترین شاعران عرب در صفحه اول دیوان اهدایی خود به رهبر معظم انقلاب قصیده‌ای سروده و در آن به مدح معظم‌له پرداخته است .

این شاعر صاحب نام شیعه? در سال 1995میلادی با «حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران دیدار کرد.

 وی در این دیدار یک نسخه از یکی از دیوان‌های شعر خود ـ با نام «ذکریات»ـ را به ایشان اهداء کرد.

 جواهری در صفحه اول این دیوان و به عنوان نوشته اهداء، قصیده ای سروده و در آن به مدح مقام معظم رهبری پرداخته است و در بیت آخر هم با اشاره به نام دیوان خود ذکریات، از رهبر انقلاب به خاطر محتوای آن طلب عفو کرد.

متن این قصیده و ترجمه آن به فارسی در ادام می‌آید:

 سَیّدی أیّها الأعز الأجَل

أنتَ ذو مِنّة وَأنتَ المدِل

عَجَزُ الحرف أن یُوفّی عظیماً

کُل ما قیل فی سِواه یَقِل

 

أیّها الشامِخ الذی شاءَهُ اللهُ

زَعیماً لِثَورَةِ تَستَهِل

لَکَ فی ذِمّة الإله یَمینٌ

یَدٌ مَن مَسّها بِسوءِ تَشِل

 

لَکَ فی السّلم مِنبَرٌ لا یُجارى

لَکَ فی الحرب مِضرَب لا یَفِل

لَکَ أهلٌ فَوقَ الذرى وَمَحَل

لَکَ بَعدَ المکرُمات وَقَبل

 

فإغتَفِر لی ما جاءَ فی ذِکریاتی

یا عَطوفاً عَلى خُطى مَن یَزِل

 

ترجمه این شعر به زبان فارسی:

 

مولای من ای سرور والا مرتبه

نعمتت بس بزرگ است و تویی رهنما

کلمات از بیان مرتبه والای تو عاجز است

وهر چه در حق تو بگوییم نا چیز است

 

ای در بلندا که خداوند اراده نموده است

رهبر انقلابی باشی که روز به روز قوی تر می شود.

تو در پیشگاه خدا پیمان بسته ای

دستی که به ناشایست بر آن دراز شود را نابود کنی

 

در صلح بیانی داری بی نظیر

ودر جنگ پایگاهی داری که از پا نمی ایستد

تو خاندانی داری که در قله شرف قرار دارند

وجایگاه تو تمام فضائل را در بر می گیرد

 

ای آنکه بر لغزش کننده مهربان و عطوف است

از اشتباهاتم در دیوان «ذکریات» بگذر توضیح کامل..

علامه مصباح: جواب قدرت امروز ایران در یک کلمه است

ارسال شده توسط در 92/1/29:: 11:37 عصر

 

جواب قدرت امروز ایران در یک کلمه است، ما ولایت فقیه داریم و آن‌ها ندارن
ما ثلث آن‌ها زحمت نکشیدیم والحمدلله چنین برکتی وچنین پیروزی وافتخاری نصیب ما شده که اکنون در معادلات بین المللی بدون حضور ایران اسلامی مساله حل شدنی نیست؛ فرق ما با آنها چه بود؟ جواب در یک کلمه است ما ولایت فقیه داشتیم و اونها ندارن. این مطلب را دشمنان ما بهتر از خود ما می دونن این است که چندین دهه است که انواع فعالیت ها را می‌کنند تا این مساله را تضعیف کنند. یعنی علاقه مردم را، ایمان مردم رابه ولایت فقیه و نسبت به شخص ولی فقیه کم کنند. یعنی رمز بقای اسلام را دشمنان ما هم می دانند. این بقا در سایه رهبری است اگر او نباشد با دیگران کما بیش می تونن بسازند،کما بیش می تونن کنار بیان  .
آن کسی که در مقابل غربی‌ها مثل کوه ایستاده شخص ولایت فقیه است
آن کسی که در مقابل آنها مثل کوه ایستاده و نمی‌ذاره آنها نفوذ پیدا کنند در دستگاه حکومتی ما آن شخص ولایت فقیه است.بر اساس وظیفه شرعی ولایتی که از طرف خدای متعال داریم  وظیفه اش اینه. الحمدلله هم خوب عمل می کنه. نکته دوم که پس ما باید رعایت کنیم بعد از پایبندی به ارزشهای اسلامی این اطاعت از رهبری است اگر خدای نکرده کسی سر کار بیاید که نسبت به این مساله بی تفاوت باشه یا حتی احساس کنه که رهبری یک رقیب است دیگر چه ضمانتی برای بقای این عزت است؟ باید دقت کنیم که کسی که در چنین پستی قرار می گیره باید تجربه مدیریت داشته باشه فراست داشته باشه فریب دشمنان رو نخوره در دام شیاطین نیفته ناخود آگاه چون ممکنه کسانی باشند که بسیار آدم خوبی باشند بسیار با تقوا باشند اما اون فراست رو نداشته باشند در دام شیطان می افتند  . ما هم در روحانیون داشتیم یک چنین کسانی هم در شخصیت‌های سیاسی آدم بدی هم نبودند علاقه هم داشتند اما از روی سادگی در  دام افتادند  .

متن کامل..

میثاق نامه نسل سوم

ارسال شده توسط در 92/1/24:: 10:45 عصر

نسل سوم انقلاب اسلامی با امضای میثاق نامه زیر بیعت مجددی با امام امت خواهد بست و انشاالله با شکلدهی منسجم جبهه نسل سوم انقلاب اسلامی، در همه صحنه های نقش آفرینی خود اثبات خواهد کرد که به همه آرمانهای انقلاب پایبند بوده و در سیر تعالی انقلاب تاثیرگذار خواهد بود..

برای امضای بیعت نامه نام و مشخصات خود را دراینجا وارد نمایید.
لبیک یا امام خامنه ای


آنچه شهید سید مرتضی آوینی نوشت

ارسال شده توسط در 92/1/24:: 10:23 عصر

عزیز ما، ای وصی امام عشق ( سید علی خامنه ای )
آنان که معنای ولایت را نمی دانند در کار ما سخت در مانده اند،اما شما خوب می دانید که سرچشمه ی این تسلیم و اطاعت و محبت در کجاست.
خودتان خوب می دانید که چقدر شما را دوست می دارم و چقدر دلمان می خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم .
ما طلعت آن عنایت ازلی را در نگاه شما بازیافتیم. لبخند شما شفقت صبح را داشت شب انزوای ما را شکست.
شهید سید مرتضی آوینی


آیپک: آیت الله خامنه ای در بهترین شرایط قرار دارد

ارسال شده توسط در 91/12/16:: 10:1 صبح

آیپک: آیت‌الله خامنه ای در بهترین شرایط قرار دارد

به گزارش روزنامه اسرائیل هایوم، الیوت آبرامز از مشاوران و اعضای دولت بوش و عضو ارشد بخش مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی امریکا در افتتاحیه کنفرانس آیپک در شهر واشنگتن اذعان کرد که آیت الله خامنه ای رهبر ایران در بهترین شرایط قرار دارد و این در حالی است که امریکا و رژیم صهیونیستی در موضع ضعف قرار گرفته اند.

به گزارش صابر، پس از حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمانی یوم الله 22 بهمن و ادامه روند پیشرفتهای علمی، هسته ای و نظامی کشورمان که همه و همه حاکی از شکست تحریم های به اصطلاح فلج کننده غرب علیه ایران دارد، مقامات سیاسی امریکایی و اسرائیلی ادامه مطلب...

سناتور آمریکایی: آیت الله خامنه ای به معنای واقعی کلمه رهبر مذهب

ارسال شده توسط در 91/12/12:: 5:29 عصر

سناتور آمریکایی: آیت‌الله خامنه‌ای به معنای واقعی کلمه رهبر مذهبی بانفوذ تمام شیعیان جهان است

یک سناتور سابق آمریکایی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها، ایران را مستقل کرده است و اینکه رهبر ایران حقیقتا روحانی بانفوذ تمام شیعیان جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد که آمریکا باید از الگوی سیاسی ایران درس بگیرد ادامه مطلب...

آیت الله خوشوقت تنها، نظر «رهبر انقلاب» را ملاک عمل میدانستند

ارسال شده توسط در 91/12/4:: 11:39 صبح

خاطره‌ لنکرانی از آخرین دیدار با آیت‌الله خوشوقت

 کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری درباره خصوصیات اخلاقی و بینش سیاسی آیت‌الله خوشوقت اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خوشوقت از شخصیت‌هایی بودند که در هیچ قالبی نمی‌توان ایشان را محدود کرد و آیت‌الله خوشوقت با موقعیت علمی، اخلاقی و معنوی‌ای که داشتند و با وجود اینکه در جایگاهی بودند که در عداد مراجع به شمار می‌آمدند اما نسبت به انقلاب اسلامی و رهبری آن چه در زمان حیات حضرت امام و چه در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب همواره مراقب بودند که شأنی جدای از رهبری برای خود قائل نشوند.
 
به گزارش رجانیوز، لنکرانی تصریح کرد: آیت‌الله خوشوقت همیشه به نزدیکان خود توصیه می‌کردند آن چیزی که خط فاصل بین سعادت و شقاوت است، گذشتن از خود و فدا کردن خود برای اسلام عزیز و پرچم‌دار آن است که در عصر ما رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند.
 
سخنگوی جبهه پایداری در گفتگو با فارس خاطرنشان کرد: ضایعه درگذشت آیت‌الله خوشوقت مصیبت بزرگی است و انشالله ما قدردان این شخصیت‌ها باشیم و اینگونه نباشد که در فقدان آنها به مجیزگویی بپردازیم بلکه باید در حیات‌شان نیز از محضرشان استفاده کنیم.
 
وی افزود: شخصیت‌هایی همچون ایشان حقیقتاً گوهرهای نایابی در عصر ما هستند که با بصیرت الهی راهگشای مردم می‌شوند.
 
** خاطره‌ای از آخرین دیدار لنکرانی با آیت‌الله خوشوقت
 
لنکرانی با اشاره به خاطره‌ای از آخرین دیدار خود با آیت‌الله خوشوقت ادامه داد: در آخرین نوبتی که بنده خدمت ایشان مشرف شدم، ضمن کسالتی که داشتند وقایع روز را با جدیت دنبال می‌کردند و تأکیدشان این بود که در همه صحنه‌ها باید نگاهمان به رهبر معظم انقلاب باشد.
 
لنکرانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله خوشوقت می‌گفتند که صرفاً نظر مقام معظم رهبری باید برای شما شاقول و شاخص عمل باشد و در فضاسازی‌هایی که دیگران ایجاد می‌کنند تا مصلحتی را به نظام تحمیل کنند، باید تلاش‌تان این باشد که چنین فضایی را بشکنید و کاری کنید که زمینه نظر رهبری اجرایی شود.


رهبر معظم انقلاب شایسته ترین فرد برای اداره جامعه است

ارسال شده توسط در 91/12/4:: 11:27 صبح

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مردم ما نشان داده‌اند که هیچ عاملی نمی‌توان مانع آنان در پیش‌برد اهداف اسلام و انقلاب باشد که این امر در 22 بهمن نمود یافت.
وی با بیان این‌که اکنون در جهان درمی‌یابیم که رهبر معظم انقلاب شایسته‌ترین فرد برای رهبری جامعه اسلامی است، بیان کرد: ایشان بهترین فرد برای این جایگاه هستند، این نشان می‌دهد که در رهبری کمبودی نداریم.
آیت‌الله مصباح یزدی گفت: اگر کمبودی وجود داشته باشد از وسائط است، مدیران و مسؤولان کشور باید در برطرف کردن ضعف‌های خود اهتمام ویژه داشته باشند.
وی اظهار داشت: ضعف در پیام‌رسانی یکی از این ضعف‌ها است،
اگر فردی پیام ولایت را درست درک نکند و آن را عوضی بفهمد یا بر اساس خواسته خود آن را تغییر دهد، یا مصداق آن را بر اساس خواسته خود بیابد، ممکن است،‌ خسارت‌هایی برای جامعه به بار می‌آورد که صدام هم آن ضررها را نزد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: طبقه‌های میانی جامعه مانند عالمان و نویسندگان باید پیام ولایت را به درستی درک کنند و آن را به دیگران ابلاغ کنند.

متن کامل

 


طبیب مشفق و دور اندیش

ارسال شده توسط در 91/12/1:: 7:34 صبح

آیت‌الله عزالدین زنجانی:التزام به نسخه شفابخش طبیب دوراندیش نظام یعنی رهبرانقلاب برای همه مسئولین

لازم‌الاجرا و واجب‌الاتباع است


 آیت‌الله عزالدین حسینی زنجانی از مراجع تقلید در مشهد با صدور پیامی ضمن دعوت از همه مسئولان به پرهیز از

اختلاف تأکید کرد؛ "التزام به نسخه شفابخش طبیب مشفق و دوراندیش این نظام یعنی مقام معظم رهبری برای همه

مسئولین لازم‌الاجرا و واجب‌الاتباع است". ادامه مطلب...

   1   2   3   4   5   >>   >

بازدید امروز: 21 ، بازدید دیروز: 4 ، کل بازدیدها: 389227
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ