اسلام‌پژوه برجسته تونسی گفت: ای کاش تمام مسلمانان درک می‌کردند که ولایت فقیه در امتداد ولایت علی (ع) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علامه سیدمحمد تیجانی‌السماوی سه‌شنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با اشاره به شبهاتی که در آیه مباهله وجود دارد، در پاسخ این سئوال که چرا در آیه مباهله شیعه جمع به کار برده شده است، اظهار داشت: لغت عربی که خداوند در قرآن به کار برده یک لغت عربی شاهانه است و در بسیاری از آیات قرآن از این کاربرد استفاده شده است، همانند این آیه که خدواند می‌فرماید نحن نزلنا القرآن که ما قرآن را نازل کردیم.

وی افزود: این روش کاربرد مومنین را در مباحث جهادی محکم‌تر و استوارتر می‌کند.

این اسلام‌پژوه برجسته تونسی در جواب سئوالی در مورد دلایل انتخاب دختر ابوبکر به عنوان همسر پیامبر گفت: اختیار ازدواج‌های پیامبر به دست خود ایشان نبوده و تمام این ازدواج‌ها به دستور الهی صورت می‌گرفته است و از این می‌توان دریافت که حضرت رسول (ص) بر همه ولایت داشته و همسران ایشان مادران مومنین هستند.

وی با اشاره به دلایل انجام عملیات‌های انتحاری و کشته‌شدن افراد بسیاری در این عملیات‌ها، اظهار داشت: این عقیده وهابیت است و به آنها شستشوی مغزی داده‌اند که شیعیان را مشرک دانسته و کشتن شیعه را بهتر از کشتن یهودی و مسیحی می‌دانند.

تیجانی ادامه داد: در قبال این کارها هم خود را مستحق بهشت می‌شمرند همانند آن تفکر ابن ملجم که خیال می‌کرد امام علی(ع) را برای خداوند کشته و ایشان را از مومنان نمی‌دانست و تنها خودشان را از مسلمانان می‌دانستند.

وی تصریح کرد: از خوش‌شانسی شیعه است که وهابیت هم اهل‌تسنن و هم اهل‌تشیع را غیرمسلمان و مشرک می‌دانند و تنها خودشان را فرقه ناجیه می‌شمرند.

این اسلام‌پژوه برجسته تونسی همچنین خاطرنشان کرد: اینکه گفته‌اند تاریخ تکرار می‌شود در مورد خوارج اتفاق افتاد که آنها تنها خود را مسلمان واقعی می‌دانستند.

وی مباهله را تنها مربوط به زمان پیامبر ندانست و اظهار داشت: مباهله‌ای که در قرآن از آن یاد شده به تاریخی باز می‌گردد که مسیحیان حضرت مسیح را فرزند خدا و پیروان وی را عبد خدا می‌دانستند ولی اگر امروز ما هم نتوانیم در برخی مباحث به نتیجه‌ای برسیم از این مباهله بهره خواهیم گرفت.

تیجانی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه در امتداد ولایت علی(ع) است، اظهار داشت: ای کاش تمام مسلمانان این معنا را درک می‌کردند که ولایت فقیه در امتداد ولایت امیرالمومنین است.

وی ادامه داد: ای کاش حقیقت ولایت فقیه را مسلمانان می‌فهمیدند چراکه برای وحدت کلمه امت ضروری است.

این اسلام‌پژوه برجسته تونسی تصریح کرد: اینکه همواره دعا می‌کنیم که خداوند دولت کریمه را به ما عطا کند، این امر تنها زیر پرچم ولایت فقیه رخ خواهد داد و این دولت مورد توجه و عنایت حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

وی همچنین گفت: اگر واقعا می‌خواهید امام زمان (عج) زودتر ظهور کند زیر پرچم ولایت فقیه وحدت داشته باشید چراکه باید شیعه این وحدت را درک کرده تا امام ظهور کنند.

تیجانی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه ولایت فقیه مایه عزت و افتخار جامعه است، گفت: ولایت فقیه موجب می‌شود دشمن از دسیسه علیه ما باز داشته شود.
منبع:رجا نیوز