شیخ احمد الزین، رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان گفت:
ما به جایگاه رهبری اعتقاد داریم و خود را مدیون ولایت فقیه می دانیم.
به گزارش ادیان نیوز، وی در گفتگو با مرکز خبر حوزه ابراز داشت: از جهت علمی و عملی برای هیچ مؤسسه یا مدرسه یا اداره و یا حکومتی امکان ندارد بدون رهبری حرکت کند تا چه رسد به امت اسلامی ؟!
شیخ احمد الزین ادامه داد: شرع از ما میخواهد که حامی ولی فقیه و رهبر باشیم پس صلاح حتمی ما در این است که ایمان و محبتمان را به رهبرمان امام خامنه ای اعلام کنیم.
وی خاطر نشان کرد:ما از زمانی که راه امام خمینی را قبول کردیم، تابع ولی فقیه بوده ایم و ان شاء الله خواهیم بود و از خداوند بزرگ می خواهیم که رهبرعزیز و مقتدر ایران را حفظ و حمایت نماید.
قاضی سابق شرع صیدا بر ضرورت تبعیت از ولی فقیه تاکید کرد و اظهار داشت:ما باید پایبند به سیاست دینی و اسلامی ولی فقیه بوده و از او تبعیت کنیم؛ همان سیاست دینی و اسلامی که در قرآن آمده و پیامبر اکرم(ص) آورده است.
وی افزود: این ولی فقیه است که حکم شرعی را به ویژه در موضوع مقاومت و وحدت اسلامی بیان می کند و ما هستیم که باید به آن عمل کنیم.
* در شرایط سختی قرار داریم
رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در وحدت امت اسلامی و حمایت ایشان از جریان مقاومت گفت:در شرایط سختی قرار داریم و قدرتهای استکباری،جریان مقاومت را نشانه رفته اند و در این شرایط باید گوش به فرمان ولی فقیه باشم.
وی گفت:گاهی در مورد مسأله مقاومت در لبنان گفته می شود " ما نیازی به مقاومت نداریم و وظیفه ارتش است که در مقابل اسرائیل بایستد" در جواب می گوئیم تا وقتی که ارتشهای عربی و اسلامی در مواجهه با اسرائیل و آزاد سازی خاک فلسطین کوتاهی کنند این مقاومت مردمی و اسلامی است که باید به پا خیزد.