مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با بیان اینکه مستند اخیر بی‌بی‌سی بیش از 50 شبهه و دروغ آشکار دارد، به مستندسازان این شبکه توصیه کرد با پرهیز از کلی گویی، استنادات تاریخی خود را در این زمینه ارائه کنند.

 امیر حسین ثابتی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در گفت‌و‌گو با فارس، در خصوص تحریف‌ها و دروغ‌های آشکار مستند بی‌بی‌سی پیرامون رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه این مستند بیش از 50 شبهه و دروغ تاریخی دارد، اظهار داشت: اینکه بی‌بی‌سی پس از 33 سال درباره رهبر جمهوری اسلامی ایران مستند می‌سازد، یعنی باید به حال تمام دستگاه‌های رسمی جمهوری اسلامی تأسف خورد که چرا در این سال‌ها حتی یک کلیپ سه دقیقه‌ای از حضرت آیت الله خامنه‌ای نساخته‌اند.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، تشکل‌های دانشجویی و ... هرچند در راستای وظایف خود اقداماتی را انجام داده‌اند اما آنقدر ضعیف عمل کردند که مستند رهبر جمهوری اسلامی ایران را باید از بی‌بی‌سی و با روایت دروغ گونه آنها مشاهده کرد.

ثابتی با اشاره به اینکه برای امام (ره) نیز سالها قبل مستندی توسط شبکه المنار لبنان ساخته شده بود، خاطرنشان کرد: الحمدالله آن مستند به خیر گذشت چراکه شبکه المنار، رسانه حزب‌الله لبنان محسوب می‌شود و رویه آن تخریبی نبود بلکه تبیین و روشنگری را در دستور کار خود قرار داده بود اما این مسئله برای دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی بسیار نامطلوب است که در رابطه با امام (ره) و رهبر انقلاب که از مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی اجتماعی قرن معاصر هستند، مستندی ساخته نشده و المنار یا بی‌بی‌سی این‌کار را انجام می دهند.

مستند اخیر بی‌بی‌سی هشداری به تمام دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای است

وی با بیان اینکه مستند اخیر بی‌بی‌سی هشداری به تمام دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای است، افزود: علت ساخت چنین مستندی توسط این شبکه انگلیسی نیز روشن است؛ آنها قطعاً دلشان برای اسلام و ایران نسوخته است و این موضوع یک شعار سیاسی نیست و سابقه تاریخی دارد؛ مثلا نگاهی به کودتای 28 مرداد 1332 و عملکرد رادیو بی بی سی در آن برهه نشان می‌دهد که آنها حتی فردی همچون دکتر مصدق را هم بر نتابیدند و با اینکه وی یک فرد کاملا لیبرال و سکولار بود اما چون توانسته بود به کمک فداییان اسلام و آیت الله کاشانی تا حدی زیادی در راستای منافع ملی ایران عمل کند، بی بی سی علیه او وارد میدان شد و یکی از اهرم های اصلی این کودتا علیه ملت ایران را تشکیل می داد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ضلع جدید دشمنی بی‌بی‌سی با ایران پس از انقلاب اسلامی، دشمنی با اسلام و حکومت دینی است، افزود: طبیعی است که طی این 33 سال جمهوری اسلامی بیش از گذشته مورد دشمنی این شبکه رسانه ای انگلیسی قرار بگیرد.

 وی در ادامه گفت: این مستند قطعاً نشانگر حقانیت رهبر ایران است چرا که امام (ره) نیز بارها فرمودند: "اگر دشمن از شما تعریف کرد، باید به خود شک کنید" و در این مستند 60 دقیقه‌ای بی‌بی‌سی اگرچه سعی می کند بی‌طرفانه ظاهر شود، اما نزدیک به 60 شبهه و دروغ تاریخی را مطرح می‌کند که این موضوع عمق کینه و عداوت دشمنان انقلاب از رهبری هوشمندانه آیت الله خامنه ای طی 2 دهه اخیر را نشان می‌دهد.

 ثابتی با تأکید بر اینکه این مستند پایانی بود بر ژست‌های ناشیانه بی‌بی‌سی مبنی بر  ادعای بی‌طرفی، عنوان کرد: در اینکه رویه بی‌بی‌سی، تخریب، شبهه‌افکنی و دروغ‌پردازی است و هیچ تلاشی برای روشنگری نمی‌کند، شکی نیست و این روند در این مستند بطور کامل خود را نشان داد و حتی در قسمت های متعددی برای اینکه ادعاهای باطل خود را به کرسی بنشانند، دست به تقطیع سخنان ایشان زدند و جرات پخش حرفهای کامل رهبر انقلاب را نداشتند.

وی یادآور شد: مستند "خط و نشان رهبر" نشانه حقانیت و عملکرد صحیح رهبر انقلاب است چرا که اگر سمت و سوی این مستند نسبت به رهبری غیر از این بود، باید دچار شک و تردید می‌شدیم.

ثابتی در ادامه با بیان اینکه در موارد متعددی شبکه بی‌بی‌سی از برخی روحانیون مخالف جمهوری اسلامی مصاحبه گرفته و از آنها تمجید کرده است که در این زمینه می‌توان به مرحوم منتظری و آیت‌الله صانعی اشاره کرد، افزود: تعارض عملکرد این افراد با مبانی خط امام (ره) کاملاً مشخص است و به همین خاطر بی‌بی‌سی از آنها حمایت کرده است، لذا آنها می توانستند این روند را درباره مقام معظم رهبری نیز ادامه دهند اما چون عملکرد درخشان ایشان طی سالهای اخیر بزرگترین مانع دشمنان انقلاب بوده است، مجبور شدند در رویه ای کاملا متفاوت، تخریب همه جانبه ایشان را در دستور کار قرار دهند.

آیت الله خامنه ای از چه زمانی با امام آشنا می شوند؟

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به برخی از دروغ‌های بی‌بی‌سی در این مستند، اظهار داشت: یکی از دروغ‌های آنها این است که ادعا می‌کنند " دوستی آقای خامنه‌ای با بهشتی و هاشمی منجر به اتصال ایشان به امام (ره) شد" که این مسئله یک دروغ تاریخی است چراکه آیت الله خامنه ای از سال 37 تا 43 به صورت مستقیم شاگرد امام (ره) و مرحوم حائری بودند و تازه در سال 38 با آقای هاشمی دوستی خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: آقای جعفر شبیری‌زنجانی نیز این بحث را مطرح کرده و گفته است که "اولین دیدار آقای خامنه‌ای با هاشمی در سال 36 در کربلا بود که هیچ دوستی در آن دیدار شکل نگرفت و آغاز دوستی آنها سال 38 بود" لذا طبق خاطرات رهبری نیز ایشان از سال 38 با هاشمی در ارتباط بودند.

وی به نامه منتظری به رهبر انقلاب پس از انتخاب معظم‌له برای رهبری و دروغ دیگر بی‌بی‌سی در این زمینه پرداخت و توضیح داد: زمانی که رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند، اکثریت فقهای آن مجلس بر فقاهت ایشان تأکید داشتند و این موضوع چیز جدیدی نیست و بی بی سی باید توضح دهد چگونه یک نفری را که ده ها فقیه و مجتهد مسلم بر فقاهتش تاکید می کنند، می خواهد با اظهارات کینه توزانه فرد معلوم الحالی همچون شیخ علی تهرانی که سابقه عداوت شخصی اش با رهبری مشخص است، زیر سوال ببرد؟

تاکید شهید بهشتی بر فقیه بودن آیت‌الله خامنه‌ای در سالهای اولیه انقلاب

وی به جوابیه مکتوب دانشجویان پیرو خط امام(ره) پس از تسخیر لانه جاسوسی که در پاسخ به برخی ادعاهای شیخ‌علی تهرانی نوشته شده بود نیز اشاره و عنوان کرد: در آن نامه دانشجویان از تعبیر «فقیه مجاهد خامنه‌ای» استفاده می کنند که چندی بعد نیز شهید بهشتی نیز این متن را در پاسخ به شیخ‌علی تهرانی ‌قرائت می کند و در واقع شهید بهشتی نیز این تعبیر را برای مقام معظم رهبری تأیید می کنند.

ثابتی اضافه کرد: در سال 68 نیز اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجلس خبرگان فقیه بودن آیت‌الله خامنه‌ای را تأیید کردند و فقط یک نفر مخالف بود وگرنه حتی مواضع امثال شیخ یوسف صانعی بعد از انتخاب ایشان به عنوان ولی فقیه که گفت عدم تبعیت از سخنان آیت الله خامنه ای، حرکت در مسیر شیطان است، موید این واقعه تاریخی است.

بی‌بی‌سی در این مستند هشت سال تاریخ را جلو آورده است!

وی در ادامه با اشاره به نامه منتظری و دروغ بی‌بی‌سی در این رابطه، متذکر شد: آقای منتظری چند روز پس از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری پیام تبریک داد که متن این پیام در سایت خود او و سایت رهبر انقلاب موجود است و او در آن پیام برای رهبری آرزوی توفیق کرد، اما بحث "ابتذال مرجعیت شیعه" که این مستند به انتخاب شدن رهبری در سال 68 نسبت می‌دهد مربوط به 13 آبان سال 76 و دعواهای منتظری با نظام است لذا این امر یکی از دروغ‌های دیگر بی‌بی‌سی است که هشت سال تاریخ را جلو آورده است.

مستندسازان بی‌بی‌سی استنادات خود را در خصوص ادعای دشمنی رهبری با روشنفکران ارائه دهند

ثابتی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود به مستندسازان بی‌بی‌سی توصیه کرد که استنادات خود را در خصوص ادعای دشمنی رهبر انقلاب با روشنفکران ارائه دهد چرا که ایشان هرگز تعبیری با این عنوان که روشنفکران دشمن نظام است، ندارند؛ حتی تعابیر ایشان درباره جلال آل‌احمد و شریعتی مثال‌های نقض ادعای بی‌بی‌سی است.

وی ادامه داد: رهبری جزء معدود کسانی هستند که علاقه روشنی به شریعتی داشتند و در این زمینه فرمودند که شریعتی از دو طرف یعنی از سوی متحجرین، ضدانقلاب و جریان‌های روشنفکر بی‌ریشه، مورد ظلم قرار گرفت، این سابقه تاریخی ارتباط رهبری با جریان‌های روشنفکری و ارتباط ایشان با جریان‌های دانشجویی در قبل و بعد از انقلاب نشان‌دهنده عدم صحت ادعای بی‌بی‌سی است. بنابراین آنها باید برای حرف خود سند ارائه دهند و از کلی گویی و فحاشی سیاسی پرهیز کنند.

تقطیع سخنان رهبر انقلاب و موضوع ترویج موسیقی در دانشگاه ها

وی به دروغ دیگر این مستند مبنی بر شیفتگی رهبری به موسیقی اشاره کرد و گفت: از قبل از انقلاب نیز مطرح بوده که رهبر انقلاب با موسیقی رابطه بدی نداشتند اما آشنایی به موسیقی و در عین حال سخنان ایشان در جمع اعضای هیئت دولت خاتمی که می‌فرمایند "نباید در دانشگاه‌ها ترویج موسیقی بشود"، هیچ تعارضی ندارد چرا که اولا ترویج موسیقی قطعا خلاف مذاق اسلام است و ارتباطی با علاقه یک نفر به موسیقی ندارد، ثانیا بی بی سی در این مستند جرأت نکرده این بخش از فیلم دیدار رهبری با اعضای هیئت دولت وقت را به صورت کامل نشان دهد زیرا ایشان در آن دیدار فرمودند که "در دانشگاه‌ها ترویج موسیقی می‌شود که نباید بشود چون برخی موسیقی ها حلال و برخی حرام هستند و در ترویج موسیقی بدون در نظر گرفتن این موضوع، موسیقی حرام نیز ترویج می شود" اما بی‌بی‌سی ادامه صحبت‌های ایشان را حذف کرده است.

آیا میرحسین موسوی از دوره اول ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای تحمیلی بود؟

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به یکی دیگر از 50 دروغ بی‌بی‌سی در این مستند اشاره کرد و ادامه داد: آنها می‌گویند سال 60 که آقای خامنه‌ای رئیس‌جمهور شد، نخست‌وزیر وقت به ایشان تحمیلی بود در حالی که این‌طور نیست چرا که میرحسین موسوی در سال 60 به انتخاب خود آقای خامنه‌ای به مجلس معرفی شد و رأی آورد و در دوره اول، نخست‌وزیر تحمیلی از سوی امام (ره) نبود؛ البته انتخاب اول آیت‌الله خامنه‌ای، دکتر ولایتی بود که رأی نیاورد و سپس موسوی مطرح شد لذا نخست‌وزیری وی تحمیلی نبود کما اینکه ایشان در دولت شهید رجایی برای انتخاب شدن موسوی به عنوان وزیرخارجه از وی دفاع کردند.

 وزارت اطلاعات چگونه تاسیس شد؟

وی یادآور شد: بحث تأسیس وزارت اطلاعات نیز در این مستند به صورت کلی به آقای خامنه‌ای نسبت داده شده است در حالی که در جلد سوم خاطرات ری‌شهری چگونگی تأسیس این وزارتخانه کاملاً مورد بررسی قرار گرفته و نشان می‌دهد که وزارت اطلاعات را آقای خامنه‌ای شخصا تأسیس نکرده است هرچند این امر به معنای نقطه‌ی ضعف یک نفر محسوب نمی‌شود  اما دروغ تاریخی بی بی سی در این زمینه و اینکه نقش همه عناصر چپ در آن برهه در تاسیس این وزارتخانه را نادیده می گیرد و همه چیز را به یک نفر نسبت می دهد، موضوعی است که بیش از پیش ادعای بی طرفی بی بی سی در این مستند را آشکار می کند.

ثابتی افزود: در ضمن اگر کسی قرار بود به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شود این‌طور نبود که منصوب رئیس‌جمهور باشد و باید مانند وزرای دیگر رأی اعتماد می‌گرفت کما اینکه مرحوم فردوسی‌پور برای بار اول رأی نیاورد و ری‌شهری انتخاب شد.

وی در خاتمه متذکر شد: بسیاری دیگر از شبهات و دروغ های تاریخی دیگر این فیلم نیز پاسخ های جداگانه خودش را دارد اما در این میان باید این شبکه انگلیسی فکری به حال حیثیت از دست رفته خود کند که عملا با ساخت این مستند یک طرفه و سراسر دروغ، بر باد رفت.

کد خبر:103239 -