آیت‌الله علوی‌گرگانی:
باید رضایت رهبر معظم انقلاب را به دست آوریم زیرا رهبری به عنوان نایب امام بوده و رضایت رهبر رضایت ولایت که همان امام زمان (عج) است، خواهد بود.
  آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی  در دیدار با پاسداران انقلاب اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: حضرت صادق (ع) رئیس مذهب تشیع بوده و این مذهب به دست با برکت ایشان اداره شد.
وی ادامه داد: امام صادق (ع) خدمات بسیاری را به اسلام و جهان تشیع کرده که باید آنها را قدر دانسته و در ادامه مسیر آن امام همام گام برداریم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان داشت: امام به راستگویی تاکید بسیاری داشتند و باید توجه داشت که راستگویی عمل را نیز اصلاح می‌کند.
وی تصریح کرد: دروغ مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود می‌آورد و موجب می‌شود تا فرد نتواند به درستی در جامعه زندگی کند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار داشت: دروغگویی موجب می‌شود تا عمل انسان کثیف شود و این عمل کثیف و آلوده به هیچ عنوان ارزش ندارد.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید زندگی درست باشد و با دروغگویی هیچ زمانی زندگی درست نشده و عمل انسان‌ها را خدشه‌دار می‌کند.
وی با تاکید بر اصلاح نیت‌ها گفت: توجه داشته باشیم که نیت‌های ما برای خدا باشد و هر کاری و عملی را برای رضای خدا انجام دهیم.
آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان داشت: هر کس در عملش خوب باشد به مراتب فکرش نیز خوب بوده و کارهای پاکیزه و برای رضای خدا انجام می‌دهد.
وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند «هر کس خوش نیت باشد خداوند روزی او را زیاد خواهد کرد و عمل برای خداوند موجب برکت مال خواهد شد».
استاد حوزه علمیه قم در ادامه بر مهربانی و عطوفت در برخورد با همسر و فرزندان تاکید کرد و ادامه داد: در اسلام به این موضوع بسیار سفارش شده و نباید مرد مسلمانی با خانواده خود بدرفتاری کند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: محبت کردن به فرزندان و همسر موجب می‌شود تا بهترین زندگی را داشته باشیم و در سعادت و آسایش زندگی کنیم.

* نظام اسلامی افتخار ما است
وی در ادامه گفت: یکی از افتخارات ما حضور در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است و باید قدردان این نعمت باشیم.
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: فرق اساسی نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها در وجود ولایت فقیه بوده و این موضوع موجب برتری نظام اسلامی شده است.
آیت‌الله علوی‌گرگانی اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند ولایت فقیه یعنی حکومت آخوندها که این افراد چیزی از برکات ولایت فقیه نمی‌دانند و سخت در اشتباه ‌هستند.
وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «برای من در زمین خلیفه و جانشینی است و آن جانشین خداوند پیامبراکرم(ص)‌ هستند.
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: پس از پیامبر(ص) امامان ادامه دهنده دین رسول‌الله هستند و آنها به عنوان جانشین مطرح می‌شوند.

* ولایت فقیه نایب امام زمان (عج) است
آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: در زمان غیبت ولی‌فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج) و خلیفه و جانشین مطرح است و همان هدایت و رهبری جامعه را دنبال می‌کنند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: در حکومت اسلامی فرماندهی با ولایت است و باید همگان حافظ ولایت بوده و خدمت‌گزار آن باشیم تا آسیبی به ولایت نرسد.
وی تاکید کرد: باید رضایت رهبر معظم انقلاب را نیز به دست آوریم زیرا رهبری به عنوان نایب امام بوده و رضایت رهبر رضایت ولایت که همان امام زمان (عج) است، خواهد بود.
آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: دشمنان در تلاشند تا به ولایت فقیه ضربه بزنند و جایگاه آن را تضعیف کنند که باید هوشیار بوده و اجازه چنین کاری را ندهیم.
انتهای پیام/ل10/ح

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907110959