عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احکام حکومتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها انقلاب و کشور را از خطر نجات داده است، گفت: اگر احکام حکومتی امام راحل نبود، بنی‌صدر جبهه‌ها را فلج و انقلاب را با مشکل جدی مواجه می‌کرد.
 
آیت‌الله‌ سید‌علی‌اکبر قره‌باغی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس‌ با اشاره به نظام‌های سیاسی دنیا‌ تأکید کرد: مدل حکومتی جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولی‌فقیه کارآمدترین مدل حکومتی است چرا‌که با حضور ولی‌فقیه‌ و فصل‌الخطاب بودن آن، هیچ‌بن بستی وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه احکام حکومتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها انقلاب و کشور را از خطر نجات داده است، گفت: اگر احکام حکومتی امام راحل نبود، بنی‌صدر جبهه ها را فلج و انقلاب را با مشکل جدی مواجه می‌کرد، اما امام با قدرتی که اسلام به ایشان داده بود، بنی‌صدر را کنار گذاشت تا رزمندگان اسلام موفق به اجرای عملیات فتح‌المبین شوند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بنی‌صدر تصور می‌کرد که دوازده میلیون رای دارد و با این توهم غلط می‌خواست جلوی امام بایستد، گفت: مشکل بنی‌صدر این بود که نمی‌فهمید جلوی‌ولی فقیه ایستادن، یعنی چه؟؛ بنی‌صدر فکر می‌کرد که مردم به خاطر خودش به او رأی دادند، در حالی که نمی‌دانست او بدون ولی‌فقیه هیچ‌مقبولیتی ندارد.