کتاب «مدح خورشید» را رایگان دانلود کنید

درآستانه دهه فجر امکان دانلود کتاب«مدح خورشید» که خاطرات رهبرمعظّم انقلاب اسلامی درباره‌ شخصیت حضرت امام خمینی‌(ره) است، فراهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی«منانشر»، کتاب«مدح خورشید» برای اولین بار در بهار سال91 ودر آستانه ایام رحلت امام خمینی(ره) منتشر و روانه بازار شد.
 
این کتاب شامل بیان خاطرات و تبیین مصادیق بارزی از سیره و رفتار امام خمینی(ره) است.خاطراتی مربوط به دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای که برخی ازآنها تا قبل ازچاپ این کتاب به صورت عمومی منتشر نشده بود.<** ادامه مطلب... **>
 
موسسه انقلاب اسلامی که ناشرکتاب«مدح خورشید» است؛ همزمان با ایام دهه فجرنسخه الکترونیکی این کتاب را با قابلیت دانلود فراهم کرده است.
 
در ادامه فرازی از این کتاب را بخوانید:
 
سندی برای قیام لله
 
این آیه، مدّ نظر امام فقیدِ عزیزمان در طول زندگیش بود: «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله». سالها پیش، نوشته‌ى ایشان در دفتر یادبود مرحوم وزیرى را در یزد زیارت کردم. آن مرحوم، من را به منزلش برد و با تفصیلاتى، این نوشته را که در صندوقچه‌یى گذاشته بود و تقریباً در گوشه‌یى از خانه‌اش مخفى کرده بود، آورد و باز کرد و نوشته‌ى امام را که در سالهاى دهه‌ى بیست نوشته بودند «قیامِ‌لله»،به من نشان داد. اصلاً محور حرف در نوشته‌ى ایشان، قیامِ‌لله بود. آن ذهن جوّالِ وسیع و دید حکیمانه‌ى ایشان، این قیامِ‌لله را در آن دوران ـ که تازه از اختناق رضاخانى بیرون آمده بودند ـ بر کارهایى که به نظر شریفشان مى‌شد انجام بدهند و باید افراد انجام مى‌دادند و احساس مسؤولیت مى‌کردند، منطبق ساخت.
 
یکى دو صفحه نوشته بودند. آن نوشته، حاکى از یک حرکت ارتجالى نبود و معلوم مى‌شود در ذهن شریف ایشان و در تمام مراحل زندگى، «ان تقوموا لله مثنى و فرادى» سابقه داشته است. بحمدالله دیگر براى همه‌ى ما و ملّت ایران، در کلّیات زندگى اماممان چیز پوشیده‌یى باقى نماند. همه دیدند که حرکت و گفتن و سکوتش براى خداست و هر کارى که انجام مى‌داد، با قصد قیامِ‌لله بود. تنها همین یک چیز هم بود که موجب شد به دست آن بزرگوار ـ که قطعاً مرتبه‌ى تالى پیامبران و ائمّه(علیهم‏‌السلام) بود ـ یک معجزه اتّفاق بیفتد. این چیزى که اتّفاق افتاده و تحوّل عظیم جهانى که به دنبال انقلاب اسلامى پدید آمده، واقعاً یک معجزه است. این معجزه، به دست امام(ره) اتّفاق افتاد و امام هم با تکیه به «ان تقوموا لله» توانست این کار را بکند.
 
برای دانلود این کتاب می توانید به پایگاه اطلاع‌رسانیWWW.BOOK-KHAMENEI.IR مراجعه کنید.